Kallt

Nu är det riktigt kallt, alltså det är nästan så att man fryser fast så fort man kikar ut. Man gruvade sig för att behöva gå ut tömma kärran idag på stalltjänsten.
Vi hade även löshoppning idag istället för ridning. Vi löshoppade Goldstern, ingen hoppstjärna direkt men han gjerde det riktigt bra tycker jag. Plus att det vart jag som skulle leda löshoppningen, alltså säga till alla vad vi skulle göra. Det hade jag riktigt talang för haha. Näe, vi bestämde nog det mesta tsm för jag var för velig för att kunna bestämma själv. Men jag tycker att vi skötte oss riktigt bra, fint teamwork.

När v var färdig så följde jag med Marielle till hennes stall. Jag fick ju såklart gör slavjobbet, mocka, medans hon var ute å red Ofelia.Haha, näe jag var glad att jag fick vara inne å röra mig så jag fick upp värmen lite. Men sen for vi ut å red Pegasus å Surre, jag red surre :) Han har blivit min favorit nu, den enda av dom som inte har velat få av mig. Lite roligt med tanke på att han är en treårig hingst. Det enda som inte va skoj var ju kylan, fast det funkade ju efter ett tag när man domnade bort. Det kändes som att man hade en ansiktsmask på sig för ansiktet var alldeles stelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0