Ridning

Idag har det varit en heldag i stallet och det har varit riktigt skoj :) Först va vi ute å tömkörde Tackel å Grane. Jobbigt var det, att srtinge efter en häst i massa ojämt plogad snö. Men det va riktigt skoj. Fast Grane ville inte riktigt göra som jag ville, han skulle ha huvet mit mig istället. Men han vart glad sen när dom fick ut å pulsa i djupsnö. Fast Marielle å Jenny fick lite problem, dom gjorde allt för att lyckas va kvar uppe på skaren ;P



Grane och Marielle i djupsnön

Efter lunch så skulle vi rida, men eftersom våran ridlärare var borta så fick vi rida utan lärare. Jag red Vegard å han är underbar, ganska tung å så men det är skoj att jobba med. Jag tränade iaf lite skänkelvikningar ås å, från början gick det typ inte alls men dom sista gick faktiskt riktigt fint. Sen var vi så duktiga att vi komponerade ihop ett kadriljprogram på tio minuter, å Fredrik gav oss godkänt på det.

Efter skolan följde jag med Marielle å hjälpte henne i stallet, eller som Marielle kallade det, att slava. Jag red iaf Pegasus å som jag har konstaterat förut så är jag inte så populär hos Marielles hästar på nå vis, helt plötsligt när vi travade i skogen och Marielle började galoppera med Surre framför oss så fick Pegasus nå ryck å började hoppa runt å sparka så han träffade Annas häst, som var bakom mig. Det vart ingen skada på honom om tur var men jag vart lite orolig när jag hörde smällen. Sen gick han bara å lät som en gris å var allmänt småirriterad på mig bara ;P Men han är söt iaf. Sen skulle Marielle ut å rida Ofelia men hon var inte på nå sånt humör iaf, när dom skulle av gården så sparkade hon bland annat på en lyktstolpe så den slocknade.

Snart kommer Marielle hit också å ska hållamig sällskap i natt, det blir mysigt ;P

Kommentarer
Postat av: marre

Det var mysigt^^

2009-02-03 @ 19:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0