Måndag

Idag har också varit en rätt skön dag. När jag hade gjort fardigt i stallet så for jag och Fanny och badade, och det var underbart. Från början var jag som vanligt när jag skulle ner i vattnet, alla som har badat med mi nån gång vet hur jag är ;P Det tar alltså ungefär en trekvart för mig att komma ner i vattnet över huvud taget. Men Jenny tvingade mig att hoppa så efter några dopp var jag riktigt duktig, hoppade ner på en gång :) Riktigt stolt över mig själv.

Nu ikväll red vi ut en sväng på Barbie och Clark, där vi döpte om Clark till Ken för att han och Barbie skulle va lite kär,  och sen red jag ett pass på lille ponnyn Musse, på ridplanen :)

Men största händelsen idag måste ändå vara när vi skulle tjära in hästarnas hovar och vi inte hade nån pensel så Fanny tog en svamp, vilket resulterade i att när vi var klar var vi alldeles svarta om händerna men det tyckte ju inte vi gjorde nåt för det var ju bara att tvätta bort... Visst, vi stog och skrubbade händerna med en hård jävla diskborste och ändå är jag alldeles svart under naglana och det luktar mkt tjära. Alltså kör vi på Mimmis tips nästa gång, använda både pensel och engångshandskar!


Clark (Ken)


Musse (Den vita)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0