Hej

Nu var det riktigt längesen jag skrev faktiskt men det har bara inte blivit av :P
Jag har iaf varit på Göteborg Horseshow med Ida å Marielle, å det va riktigt underbart! Jag handlade massor (fast Marielle var mkt värre), bl.a. ett par läderridstövlar. Jag hade tänkt lägga ut en bild på dom, kanske gör det imorrn när jag kommer hem till Frösön.
Jag måste ju faktiskt även berätta att jag fick ögonkontakt med självaste Roffe!! Det kommer jag nog kunna leva på läänge.
Ja det va en härlig tur iaf, fast jag kommer nog inte käka på McDonalds på väldigt, väldigt länge för det va typ det ända man åt där för att ha så mkt pengar som möjligt över till att handla på mässan.

Jag har även varit ute å övningskört i veckan, första gången sen i somras så jag trodde att jag skulle suga men det gick faktiskt riktigt fint. Första dagen så körde jag med pappa och självklart, med min vanliga tur, så hakar hastighetsmätaren upp sig så jaghar ingen aning om hur fort jag kör.
Andra dagen skulle jag köra med mamma till badet å jag lovar att hon verkligen inte ville egentligen men hon kände sig väl tvungen. Hon va nog skiträdd. Men eftersom jag är bilkörarkungen så vart min käre mor väldigt imponerad över sin otroligt skillade dotter.


Nu är jag då alltså hos min mamma. Idag har vi varit ute å tömkört båda hästarna för första gången sen dom kom hit. Trollman förstog inte riktigt först, han tyckte att det va lite konstigt att alla gick bakom han, han försökte vända och stannade å väntade så vi skulle komma ikapp. Men efter ett tag så fattade han grejen å lyssnade riktigt bra på hjälperna. Karminja däremot har ju inte haft en sele på sig sen hon vart travtränad så hon blev ganska pigg å jag åkte kana på skorna efter. Men efter ett tag lugnade hon ner sig lite men lite tolkning vart det ibland men hon var duktig ändå tycker jag.

Jag tog även massa kort som jag skulle lägga ut å visa va söta dom va men min jävla f*ttmobil har raderat mer än hälften av mina bilder av nån konstig anledning så jag ville kasta den i väggen, men jag kunde behärska mig lite.


Vi har faktiskt också varit ute å ridit, jag å Pernilla. Vi red barbacka, jättemysigt. Men lilla bebisen måste ju va sjösjuk som den får åka när Karminja hoppar hit å dit för att hon tycker att det går för sakta.
Även att vi mötte en gubbe i en bil som jag verkligen ville skjuta! Våra hästar är ju inte osäker i trafiken men idag när vi mötte en bil innan så klev Karminja ner i diket, för det va utplogat för långt så då vart hon lite skärrad och kopplade såklart ihop det med bilen vi mötte då. När då den här bilen kommer så försöker jag få den att sänka farten eftersom jag känner att Karminja börjar bli lite osäker men han fortsätter att gasa och Karminja går ut mitt i vägen och börjar tramsa, då tänker jag att det bara är att va lugn å låta henne lugna ner sig eftersom gubben borde ju sakta ner när han ser att det är nåt problem. När jag sen märker att han inte alls saktar ner utan bara gasar på och Karminja fortsätter tramsa mitt i vägen så tar jag bara tag i manen å hoppas på att han inte ska köra på oss. Å han bara kör vidare, bryr sig inte ett skit! Jag blev så jävulska förbannad att jag inte visste vad jag skulle göra så jag bara vände mig om å skrek "Din jävel!" å peka finger åt han. Haha riktigt moget av mig men hade han kört på Karminja så hade jag fan dödat han!


Näe nu ska jag gå å käka lax, mums mums :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0