Helgen

Igår va jag snäll igen. Gud vad jag är en snäll människa ;P Jag följde alltså med Marielle å hjälpte henne å släppa ut hästar. Okej, jag fick ju rida sötoSurr sen så då hjälper jag mer än gärna till. Vi var iaf ute å busade med hästarna å sen red vi en sväng i ridhuset. Marielle skulle även låta Pegasus busa av sig där så hon släpper han och han springer å bockar tills han kommer till väggen där han stannar å Marielle flyger. Jag fick tallriksögon och Marielle skrattade. Ja, så hon är alltså rätt så blå nu då, men hon får ju faktiskt skylla sig själv lite ;P

Efter det for vi till Frösö Hästgård och kikade på hopptraning å träffade Helen. Sen for vi runt lite å hamnade tillslut hos Helen där Marielle red Maffe en sväng. Efter det åkte vi hem till min mamma å tog det lugge. Även att Marielle höll på at skita ner sig när hon såg våran bagge. Hon skujlle in å hagen och ta på Trollman grimman när vi skulle ta in hästarna. När hon sen ser att baggen kommer emot henne så bara vänder hon sig om å springer skrikandes ur hagen xD

Idag vart det äntligen en sovis :D Det var underbart, sen kom man ner till ett dukat frukostbord, det va också underbart.
Efter det for vi ut å körde Trollman. Han vart lite brydd först när han kände skalmarna så han drog lite, men sen gick det riktigt fint, han va jätteduktig. När vi va klar med det så fick Marielle rida Karminja en sväng å jag gick med. Jag fick mig en riktig powerwalk, det var bara bra att jag tvingades att röra på fläsket lite ;P

När vi sen kom till Marielles stall så srittade jag ut på Surre å mamma gick brevid. Sen var det bara att sadla nästa häst å fortsätta för då skulle Ofelia ut. Marielle sa bara att jag skkulle va beredd på en åktur, men det gick faktiskt riktigt bra. Några bocksprång bara men sen var problemet att få fram henne istället, hon ville inte springa nå mkt i onödan.

Nu blir det att slappa lite tills att vi ska sova, det blir nog tidigt idag för jag är trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0