Första praktikdagen

Föst tänker jag berätta om gårdagen.
Resan började i Östersund där jag till min förtvivlan märker att mitt tåg till Sundsvall ha blibit inställt. Men dom hade ju ersatt den med buss men iaf, jag tyckte att jag var nog nervös innan så.
När jag sen kom till Sundsvall så hängde jag bara efter en mamma och två barn, för jag hörde innan att dom skulle till Stockholm, så var jag säker på att jag hamnade rätt.
Sen kommer jag fram till, det jag fasat för, Stockholm! Jag var riktigt nervös kan jag säga. Men när jag väl kommer in på stationen så är det ju sä välskyltat att det knappt gick att komma fel :P En stund senare satt jag tryggt på tåget mot Halmstad.
När jag sen börjar närma mig där så börjar jag bli nervös för hur jag ska veta vem som ska hämta mig och vart jag ska och så. Men när jag kommer till stationen kommer en stor gubbe som bryter på finska fram till mig, så då var det avklarat. Nästa problem kom när jag fick se lägenheten jag ska bo i. Hon som bodde här förut hade bara dragit så när jag öppnade kylen så fanns det fullt med gammal mat och en öppnad ölburk där. Det fanns heller inget täcke och kudde, så jag får sova med ett hästtäcke över mig och ett ihoprullat madrasskydd som kudde.
Men det är sånt man får överleva, det som inte dödar härda heter det ju.

Dagen kommentar kom iaf från min mamma när hon skulle bära ut min jätteväska till bilen: "Nu skulle man haft en asfalterad grusplan" Haha hittar du en sån får du gärna säga till ;P



Nu till dagen.
Det började med att Calle, som jobba hos Petri Puro, kom och hämtade mig. Helt plötsligt sitter jag alltså i en hästbuss i ett regnigt Halmstad, påväg till travbanan för att hämta två hästar.
När vi gjort det åkte vi vidare till Petris egna gård, där unghästarna står. Där möts jag av en jättesöt schäfer.
Eftersom alla hästarna står på lösdrift och dom inte körs nåt när det regnar, det blir för dåligt underlag på banan, så fanns det inte så mkt att göra. Jag fick putsa lite selar och så. Fick även höra på Calles sjönsång medans han skodde lite hästar, haha.
Efter det kikade jag när en tjej gav några hästar akupunktur, lekte lite med hundarna och så.
Eftersom det inte fanns nåt att göra så slutade alla efter lunch så nu sitter jag i lägenheten, som faktiskt känns mycket bättre nu när det är ljust. Jag ska snart iväg för att leta efter ica så jag kan köpa lite mat, och en diskborste och disktrasa så jag kan frächa upp lite här. Ikväll ska jag nog ta tillvara på den lediga tiden och få bort lite skoljobb.
Ni får gärna höra av er och göra mig sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0