Titthinder

Enda lektionen vi hade idag var hoppning, underbart. När vi först skulle bygga banan hade vi jätteskoj och plockade fram lite saker som skulle göra hindren lite svårare, mur och (tydligen till Orlandos fasa) vattenmatta påbyggd med ett plank.
Jag var jätteglad eftersom hästen jag rider, klippan Orlando, aldrig vägrar. Han hoppar allt, oavsett hur fel jag kommer på hindret, därför var jag rätt säker på att det skulle gå bra.

Han tvekar lite på muren men när vi sen ska komma på vattenmattan tvärvägrar han och kastar sig åt sidan! Jag blev väldigt förvånad och tänkte att det bara var en engångsgrej, gör en volt och kommer igen. Han fortsätter att stanna och efter ett tag lägger läraren ner planket och Orlando fortsätter tramsa.
Jag fortsätter att gå på han och försöker få han över, då börjar han rygga och resa sig! (tänk på att det här är typ världens snällaste häst som aldrig gör nåt inomhus) Han fortsätter med detta även när jag försöker styra han ifrån hindret för att ta sats igen.
För att resten av gruppen skulle få rida nåt så fick vi ge upp och fortsätta med terapin efter lektionen. Läraren fick ta bort mattan och leda han över hindret tills han gick ganska frivilligt och fick sen lägga till mattan lite i taget, tills han sen kunde trava själv över den.
Helt galet verkligen, men nu blir det vattenmatta varje lektion hädanefter.






Orlando

 


Kommentarer
Postat av: Malin :)

haha, söta lilla orlando :p

2010-01-29 @ 18:44:45
URL: http://littlepuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0