Allt har bra och dåliga sidor

Dagen började brå då jag kom till travet i tid (jag var alltså lite sen igår) och sedan gjorde jag lite småsaker, vek ihop operationstyger och sorterade lite journaler.
När det sedan blev hältundersökning var jag lite mer delaktig och fick säga vad jag tyckte att jag såg innan veterinären sa hur det var. Tro det eller ej men Ida hade rätt där.
Jag fick även säga vad jag såg när det kom ett gammalt kallblodssto som var riktigt kraftigt halt på båda fram, hältutredningen behövde jag inte säga något om eftersom det var så uppenbart men sedan när hon röntgades fick jag säga vad jag såg för fel och tro det eller ej men Ida hade helt rätt där med! Duktig!
Ja, iaf så hade stoet pålagringar i både hovleden och kotleden och det går inte att göra något åt så hennes besök slutade inte så lyckligt, henne fick vi ta bort på slutat av dagen. Men det kändes faktiskt skönt att göra det eftersom hon hade så otroligt ont och antagligen hade haft det länge.

En annan undersökning var lite speciell, eller inte själva undersökningen utan dom som kom med hästen. Jag hörde på långt håll att det kom massa folk som pratade väldigt högljutt på typ ryska eller något och när hästen sedan skulle in i undersökningsrummet vällde det in folk som skulle vara med. För en häst! Jag tror hela släkten var där, minst.

Bra dag, jag slutade lite tidigare och tog mig hem. Imorrn är jag ledig och tänker sova länge.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0