Audins återkomst

Pappa kom hit, till Umeå, igårkväll. Självklart hade han transporterats i den älskade audin, som fått även nya, fina extaljus nu.

Idag hade vi planerat att åka in till stan och kika lite, pappa ville att jag skulle ha nå bättre vinterskor än dom jag har (hade). Jag ville självklart ha nya vinterskor för dom jag gick runt med är ett par vita vanliga tygskor, sommarskor. Dom är riktigt skabbiga nu så det var nästan så jag ville vända ut och in på mina fötter när jag hade dom på mig, men jag har inga jätteslantar till övers till ett par vinterskor just nu när det snart ska köpas sommarskor ändå.
Ja, vi skulle till stan och pappa och Camilla hade bestämt att jag skulle köra. Det var underbart att få träffa audin igen men jag var väldigt nervös över att köra i Umeå där jag inte alls hittar. Det hela blev inte bättre av att både Camilla och pappa satt och gapade om vart jag skulle och hur jag skulle köra och pappa satt brevid och gjorde skräckslagna ljud ljud varje gång jag körde nära en annan bil. Men det blev inte värre än så tills jag skulle parkera för kanske tredje gången idag och pappa skriker om vilket håll jag ska vrida ratten och tillslut kastar sig över den, då blev Ida en smula irriterad.

Efter det gick det ganska smärtfritt.
Pappa var iaf otroligt generös idag och köpte en hel del saker till mig (självklart ska jag betala tillbaka), bl.a. ett par vinterskor. Jag är väldigt tacksam!

Men det bästa av allt måste ändå va att jag hittade en balklänning! Helt underbart, och jag trivdes riktigt bra i den. Min färg och allt.
Bild får ni se när det är bal, så ni får hålla er ett tag ;)


Tack pappa :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0