Hjärnskakning=dålig uppdatering

Ja, som ni fattar av rubriken så har jag fått hjärnskakning och då får man inte sitta vid datorn på en vecka så därför har det inte blivit någon uppdatering.
Fast jag fuskar faktiskt lite för jag fick hjärnskakningen i söndags så det har ju inte gått en vecka än men jag orkar inte vänta mer.

Ja, jag ska berätta..
Jag jobbade ju i skolans stall förra helgen och i söndags skulle vi ut och rida några hästar och hästen jag red hade lite energi över så när vi travade och skulle fatta galopp började han bocka en hel del och slutade inte förrän jag flög i backen och dunkade i huvudet i marken rätt hårt.
Efter jag stått och återfått andningen lite så fick jag rida tillbaka, men på en annan häst då. Jag hade otroligt ont i huvudet och blev lite snurrig, fast detta märktes mest när jag skulle berätta för min ridlärare vad som hade hänt, inga av orden jag sa till henne finns överhuvudtaget.
Jag mådde sämre och sämre så tillslut körde hon mig till akuten där jag fick sitta och vänta i hundra år. Som tur var kom min mamma och höll mig sällskap.

Jag kan ju inte säga att dom är väldigt snabb där på akuten alltså... när jag varit där i ca tre timmar kommer dom med en nackkrage, jag började nästan skratta.

Tillslut fick jag iaf reda på att jag hade fått hjärnskakning och inte fick läsa, se på tv eller sitta vid datorn (vilket jag har fuskat med) på en vecka och inte rida (inte riskera att slå huvudet) på tre veckor.

Jag följde med mamma hem på kvällen och stannade där tills på tisdagen, vilket betyder att jag missade lilla hästskötarexamen och tre andra prov den här veckan, känns inte så bra.
 Nu är jag iaf rätt bra, blir bara väldigt trött i huvudet när jag gör saker, typ är på skolan eller kollar på tv.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0