Operation

Dagen började ju då men en busstur in till Umeå där Camilla (hon jag bor hos) hjälpte mig hitta bussen jag skulle ta för att komma närmare travet. Jag satte mig på den bussen och när jag sedan hoppade av började vandringen mot travet, jag irrade runt ett tag bland massa radhus och gick sedan genom lite djupsnö för att sedan komma fram på kliniken.
Jag kom fram iaf!

Dagen där började med att vi gjorde iordning operationsrummet för operation, två hingstar skulle kastreras. När rummet var klart gjorde vi iordning första hästen för operation, han borstades av, blev rakad på halsen där han sedan fick en kanyl där det ska sprutas in lugnande och sedan sömnmedlet.
Sedan fick han gå till en smal, stängd spilta där han fick sitt sömnmedel och föll ihop som han hade blivit skjuten. Då öppnades spiltan och han drogs ut på en presenning som sedan lyftes upp på operationsbordet och fick narkos.
Veterinären förklarade precis hur hela operationen gick till, det var inte en så stor operation men det var väldigt intressant.


När jag slutat gick jag tillbaka genom snön och mellan alla radhus för att ta mig till stadsbussen som tog mig till stan. När jag var där var det ett rätt bra tag tills nästa buss skulle komma så jag gick runt och kikade i lite affärer, jag kände mig smart när jag bara gick rakt fram på gatan till gallerian, för att vara säker på att jag skulle hitta tillbaka sen. När jag sen går ut därifrån kommer jag inte ihåg vilket håll jag kom ifrån så min fina plan var inte så fin längre, självklart gick jag även åt fel håll först innan jag märkte att det var fel och fick vända.
Jag kom tillbaka iaf!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0